Telkens we zeggen dat we onze ligfietsen hebben laten ombouwen naar e-bikes, krijgen we de reactie: 'da's voor oude mensen!', 'zijn jullie op pensioen?', ...
Nee dus! De idee dat e-bikes enkel voor oude mensen zijn, klopt niet (integendeel, want er gebeuren nu meer fietsongelukken doordat senioren niet met e-bikes kunnen omgaan).
Wij kozen hiervoor om meer keuze te hebben in onze vakantiebestemmingen. Met onze ligfietsen, uitgerust met een Crystalite motor, kunnen we nu wat meer uitdagende (lees: steilere) bestemmingen aan.
Met een actieradius van 100 km (op vlak terrein) komen we al een eind verder! Het nieuwe achterwiel, met de motor in, en de batterij voegen helaas heel wat gewicht toe aan onze ligfietsen. Onverhard (wat we regelmatig doen voor het geocachen) wordt er een stuk moeilijker door.
Maar goed, na 1500 e-bike-kilometers op 4 maanden, kunnen we al zeggen, dat het een goeie koop geweest is!
Je ziet duidelijk de motor in het achterwiel zitten. De batterij zit in een onpraktische fietstas (dat moeten we nog eens aanpassen).
Nee dus! De idee dat e-bikes enkel voor oude mensen zijn, klopt niet (integendeel, want er gebeuren nu meer fietsongelukken doordat senioren niet met e-bikes kunnen omgaan).
Wij kozen hiervoor om meer keuze te hebben in onze vakantiebestemmingen. Met onze ligfietsen, uitgerust met een Crystalite motor, kunnen we nu wat meer uitdagende (lees: steilere) bestemmingen aan.
Met een actieradius van 100 km (op vlak terrein) komen we al een eind verder! Het nieuwe achterwiel, met de motor in, en de batterij voegen helaas heel wat gewicht toe aan onze ligfietsen. Onverhard (wat we regelmatig doen voor het geocachen) wordt er een stuk moeilijker door.
Maar goed, na 1500 e-bike-kilometers op 4 maanden, kunnen we al zeggen, dat het een goeie koop geweest is!
Je ziet duidelijk de motor in het achterwiel zitten. De batterij zit in een onpraktische fietstas (dat moeten we nog eens aanpassen).
We zijn gewoon jaloers Luk ;-)
BeantwoordenVerwijderen